de voorstelling duurt ongeveer 60 minuten
concept Femke Gyselinck | dans Femke Gyselinck, Sue-Yeon Youn, Luka Švajda | compositie en muziek Liesa Van der Aa | scenografie Aslı Çiçek | kostuums Lila John | dramaturgie en coaching Wannes Gyselinck | licht en geluid Brecht Beuselinck & Thomas Vermaercke | regie-assistentie Emma Meerschaert | coproductie kunstencentrum nona, C-Mine, Het Laatste Bedrijf, ICI-CCN Montpellier, KAAP, STUK, Voo?uit, workspacebrussels | productie en spreiding Caravan Production | met de steun van de Vlaamse Gemeenschap en de Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale Overheid
Letters 2 Dance is een choreografische uitwerking van het onderzoeksproject van Femke Gyselinck waarin ze - via een dansante ontleding van het alfabet - de relatie tussen beweging en typografie, tussen dans en letterbeelden onderzoekt. Binnenkort verschijnt haar boek met haar eigen dansalfabet. Letters 2 Dance maakt nu al de vertaalslag van boek naar podium.
de voorstelling duurt ongeveer 60 minuten
concept Femke Gyselinck | dans Femke Gyselinck, Sue-Yeon Youn, Luka Švajda | compositie en muziek Liesa Van der Aa | scenografie Aslı Çiçek | kostuums Lila John | dramaturgie en coaching Wannes Gyselinck | licht en geluid Brecht Beuselinck & Thomas Vermaercke | regie-assistentie Emma Meerschaert | coproductie kunstencentrum nona, C-Mine, Het Laatste Bedrijf, ICI-CCN Montpellier, KAAP, STUK, Voo?uit, workspacebrussels | productie en spreiding Caravan Production | met de steun van de Vlaamse Gemeenschap en de Tax Shelter maatregel van de Belgische Federale Overheid
In een choreografie voor drie dansers beschrijft de dans de ruimte en wordt de dubbele betekenis van ‘letters’ ten volle uitgespeeld. Hoe dans je van letters naar woorden, van woord naar zin? De muziek van Liesa Van der Aa bepaalt mee de dans en neemt de toeschouwers mee in een spel van verbeelden & uitbeelden en het loslaten van de poging om iets anders dan zichzelf – een bewegend lichaam – te zijn.
Letters 2 Dance laat Gyselincks choreografische vertaling balanceren op de drempel van teken en betekenis. Het nodigt de toeschouwer uit om deel te nemen aan het spel van ontcijferen, met de danstaal in een continue spanning tussen uitbeelding en abstractie.