Je kan voor of na het concert gratis de tentoonstelling NOISENOISENOISE bezoeken
Concept Kobe Van Cauwen berghe, Zwerm & Lucas Van Haesbroeck
Muziek Zwerm (Toon Callier, Kobe Van Cauwenberghe, Johannes Westendorp & Jona Kesteleyn)
Composities Heleen van Haegenborgh en Stephen O’Malley
Geluidstechniek Antoine Delagoutte
Scenografie en lichtontwerp Lucas Van Haesbroeck
Our Ears Felt Like Canyons II is een productie van Zwerm in samenwerking met La Muse en Circuit en Muziekcentrum De Bijloke
Met Our Ears Felt Like Canyons II presenteert Zwerm twee stukken die recent voor de groep werden geschreven en die tot stand kwamen tijdens een periode van intense en wereldwijde veranderingen. In beide werken wordt de luisteraar uitgenodigd zich over te geven aan een voelbare, fysieke klankwereld.
Curtains is een nieuw werk van Heleen Van Haegenborgh voor 2 elektrische gitaren, 2 basgitaren, stemmen en elektronica én volledig door haar geschreven met de gitaristen van Zwerm in gedachten.
Je kan voor of na het concert gratis de tentoonstelling NOISENOISENOISE bezoeken
Concept Kobe Van Cauwen berghe, Zwerm & Lucas Van Haesbroeck
Muziek Zwerm (Toon Callier, Kobe Van Cauwenberghe, Johannes Westendorp & Jona Kesteleyn)
Composities Heleen van Haegenborgh en Stephen O’Malley
Geluidstechniek Antoine Delagoutte
Scenografie en lichtontwerp Lucas Van Haesbroeck
Our Ears Felt Like Canyons II is een productie van Zwerm in samenwerking met La Muse en Circuit en Muziekcentrum De Bijloke
‘Het stuk ontstond in een donkere periode waarin het woord oorlog geëvolueerd is van iets eerder veraf naar iets dat heel dichtbij komt. Er is de verleiding om 'iron' bij de titel te denken maar het is aan de luisteraar om voor zichzelf te bepalen welke curtains geopend of gesloten worden.'
Heleen van Haegenborgh over Curtains
Stephen O’Malley componeerde Avaeken voor Zwerm op het Zweedse eiland Fårö in November 2020, waar hij zich tijdens de pandemie had teruggetrokken en her stellende was van een Covid infectie.
‘Avaeken is genoemd naar de meer dan duizend jaar oude eik op het eiland Fårö in Gotland. Deze heilige boom heeft de eeuwen getrotseerd en dient als herinnering aan de vluchtigheid van onze menselijke passage in een immense uitgestrektheid van tijd en ruimte.’
Stephen O'Malley