concept en choreografie
Alexander Vantournhout
vertolking
Axel Guérin, Alexander Vantournhout
creatie in samenwerking met
Emmi Väisänen, Axel Guérin, Alexander Vantournhout
muziek
Andrea Belfi
dramaturgie
Rudi Laermans
choreografisch oog
Anneleen Keppens
lichtontwerp
Harry Cole
techniek
Rinus Samyn
kostuums
Anne-Catherine Kunz
scenografisch concept
Bjorn Verlinde
met dank aan
Vera Tussing
spreiding
Frans Brood Productions
zakelijke leiding gezelschap
Esther Maas
productieleiding
Aïda Gabriëls
coproductie
Kunstencentrum Vooruit, PERPLX, CENTQUATRE, Paris (FR), Cirque-théâtre Elbeuf (FR), Subsistances, Lyon (FR), Théâtre de la Ville de Luxembourg, Luxembourg (LU), MA scène Nationale – Pays de Montbéliard (FR), Les Hivernales CDCN, Avignon (FR), Malpertuis, Theater Freiburg (DE), Théâtre des Quatre Saisons, Gradignan (FR)
in samenwerking met
Cultuurcentrum Mechelen
Through the Grapevine is een eigenzinnige pas de deux tussen twee mannen. Performers Alexander Vantournhout en Axel Guérin tonen hun lichamen, ontdaan van elke franje. Ze zijn getraind maar zeker niet perfect en proberen ook niet te overtuigen met virtuoze bewegingen. Gaandeweg botsen hun atletische lichamen op fysieke grenzen. Door de bewegingen ontdekken ze zelf de sterktes en zwaktes van hun eigen lichaamsbouw. De choreografie speelt met deze verschillen in proporties en fysieke kracht. De performers zoeken met veel inspanning en concentratie samen naar balans, evenwicht en harmonie zonder daarbij ook humor te schuwen. Ze dagen elkaar uit en helpen elkaar, ze leiden afwisselend de dans. Door een ononderbroken wederzijds contact ontspint de verwevenheid tussen aanraken en aangeraakt worden zich als de basismelodie van de voorstelling.
concept en choreografie
Alexander Vantournhout
vertolking
Axel Guérin, Alexander Vantournhout
creatie in samenwerking met
Emmi Väisänen, Axel Guérin, Alexander Vantournhout
muziek
Andrea Belfi
dramaturgie
Rudi Laermans
choreografisch oog
Anneleen Keppens
lichtontwerp
Harry Cole
techniek
Rinus Samyn
kostuums
Anne-Catherine Kunz
scenografisch concept
Bjorn Verlinde
met dank aan
Vera Tussing
spreiding
Frans Brood Productions
zakelijke leiding gezelschap
Esther Maas
productieleiding
Aïda Gabriëls
coproductie
Kunstencentrum Vooruit, PERPLX, CENTQUATRE, Paris (FR), Cirque-théâtre Elbeuf (FR), Subsistances, Lyon (FR), Théâtre de la Ville de Luxembourg, Luxembourg (LU), MA scène Nationale – Pays de Montbéliard (FR), Les Hivernales CDCN, Avignon (FR), Malpertuis, Theater Freiburg (DE), Théâtre des Quatre Saisons, Gradignan (FR)
in samenwerking met
Cultuurcentrum Mechelen
De zevende voorstelling van Alexander Vantournhout, is na La Rose en Céramique (2018) en Raphael (2017) zijn eerste échte duet en bouwt qua thematiek tot op zekere hoogte verder op ANECKXANDER (2015). Het lichaam wordt opnieuw gepresenteerd in een zeer pure vorm en de voorstelling focust verder op het creatief, kinetisch potentieel van fysieke beperkingen: een thematiek die als rode draad doorheen zijn oeuvre terug te vinden is. Na de locatievoorstelling SCREWS die je vorig seizoen door al onze gebouwen voerde, duikt Vantournhout opnieuw de theaterzaal in, met partner in crime Axel Guérin.