concept, regie, decorontwerp, muziek
Dimitri de Perrot
drums en muziek
Julian Sartorius
dramaturgie
Sabine Geistlich
ontwikkeling en constructie decor
Ingo Groher
sounddesign & electronics
Andy Neresheimer
extern advies
Phil Hayes
licht
Tina Bleuler
kostuumontwerp
Franziska Born
executive production
Verein Studio DdP
productie
Zimmermann & de Perrot
coproductie
Maillon, Théâtre de Strasbourg
Migros Kulturprozent
La Bâtie - Festival de Genève
Les Théâtres de la Ville de Luxembourg
Südpol Luzern
Theater Chur
Zürcher Hochschule der Künste (ZHdK)
met de steun van
Burgergemeinde Bern
Cassinelli-Vogel Stiftung
Corymbo Stiftung
Ernst Göhner Stiftung
Kultur Stadt Bern
Landis & Gyr Stiftung
Pro Helvetia, Schweizer Kulturstiftung
Stel u voor: u gaat naar een concert en kan niets horen of zien. De voorstelling is al begonnen. Voorlopig is het achtergrondgeluid alleen de lege ruimte, de spanning die de explosie voorafgaat. Zowel de performance en het publiek zijn de focus van MYOUSIC, het eerste solowerk van de Zwitserse performer Dimitri de Perrot. U - het publiek - bent een essentiële component in de voorstelling. U brengt immers het geluid voort. U bent het instrument én de klankkast.
concept, regie, decorontwerp, muziek
Dimitri de Perrot
drums en muziek
Julian Sartorius
dramaturgie
Sabine Geistlich
ontwikkeling en constructie decor
Ingo Groher
sounddesign & electronics
Andy Neresheimer
extern advies
Phil Hayes
licht
Tina Bleuler
kostuumontwerp
Franziska Born
executive production
Verein Studio DdP
productie
Zimmermann & de Perrot
coproductie
Maillon, Théâtre de Strasbourg
Migros Kulturprozent
La Bâtie - Festival de Genève
Les Théâtres de la Ville de Luxembourg
Südpol Luzern
Theater Chur
Zürcher Hochschule der Künste (ZHdK)
met de steun van
Burgergemeinde Bern
Cassinelli-Vogel Stiftung
Corymbo Stiftung
Ernst Göhner Stiftung
Kultur Stadt Bern
Landis & Gyr Stiftung
Pro Helvetia, Schweizer Kulturstiftung
“De Perrots sound installation opens the pores of our perception”
Luzerner Zeitung
Soundscapes en expressief drumwerk
Precies daarom nam de maker de plaats van de luisteraar in en stelde zich de vraag: wie maakt hier eigenlijk de muziek? Op een speelse, subtiele en grappige manier ontrafelt de Perrot de relatie tussen performer en luisteraar. Met zijn soundscapes en het expressieve drumwerk van fenomeen Julian Sartorius brengt Dimitri de Perrot een verhaal dat uitsluitend uit ritme en geluid bestaat. In nona doet hij dat overigens met een readaptatie van zijn ‘installatieconcert’ waarbij hij zich laat inspireren door de diepte van de speelvloer en het historische karakter van onze zaal.
“Myousifique!” - Tages-Anzeiger