spel
Jeff Aendenboom
Thijs Lambert
Felix Meyer
Hanne Timmermans
tekst en regie
Stef Lernous
techniek
An De Hondt / Thomas Vermaercke
productieleiding
Melanie Scheys
productie
RITCS
Abattoir Fermé
kunstencentrum nona
coproductie
CAMPO
C-Mine
De Brakke Grond
d e t h e a t e r m a k e r
Theater Antigone
Vier vreemden in een pittoresk café.
Ze drinken.
Het ziet eruit als whisky.
Ze relaxen en blijven drinken.
Doen wat ze te doen hebben en wachten tot ze wakker worden.
spel
Jeff Aendenboom
Thijs Lambert
Felix Meyer
Hanne Timmermans
tekst en regie
Stef Lernous
techniek
An De Hondt / Thomas Vermaercke
productieleiding
Melanie Scheys
productie
RITCS
Abattoir Fermé
kunstencentrum nona
coproductie
CAMPO
C-Mine
De Brakke Grond
d e t h e a t e r m a k e r
Theater Antigone
“Wat als ge nu aan ’t slapen zijt?”
“Dan wil ik ni wakker worden.”
“Want?”
“Ik vind het supergezellig.”
Het Brusselse RITCS, Abattoir Fermé en kunstencentrum nona onderhouden al meer dan 10 jaar een stevige samenwerking tussen school, gezelschap en kunstencentrum, waarbij talent-in-opleiding intensief in contact komt met de professionele praktijk. Na o.a. Lizzie Borden (2013) en Bakxai (2015) maken vier Masterstudenten Spel ook in 2018 een professionele voorstelling onder begeleiding van Abattoir Fermé. Tijdens dit proces doorlopen ze alle stappen die bij het maken van een professionele theaterproductie horen, inclusief een tournee in Vlaanderen en Nederland.
Medusa is de bekendste van de drie Gorgonen. Poseidon nam de mooie Medusa in de tempel van Athene; de woedende godin nam wraak door haar mooie haar in een nest kronkelende slangen te veranderen. Eenieder die Medusa in het gelaat keek, zou ter plaatse verstenen.