concept, choreografie en dans
Bára Sigfúsdóttir
concept en fotografie
Noémie Goudal
scenografie
Noémie Goudal in samenwerking met 88888
muziek en sounddesign
Borko
dramaturgie
Sara Vanderieck
kostuum
Andrea Kränzlin
lichtontwerp
Kris Van Oudenhove
techniek
Kris Van Oudenhove en/of Marlies Jacques
productie
Curtain Call Productions
coproductie
Workspace Brussels
C-TAKT
Vooruit
co-subsidie
Creative Europe Program of the European Union
met steun van
wpZimmer
Dansens Hus Stockholm
de Warande
CC De Werf
CAMPO
Pianofabriek
Bora Bora Aarhus
met financiële steun van
Vlaamse Gemeenschap
Vlaamse Gemeenschapscommissie
Franse Ambassade in België (SCAC)
Voor dit werk koos Sigfúsdóttir de complexe relatie tussen de mens en de natuur als onderwerp. Vanuit haar achtergrond confronteert de IJslandse ons met de vraag hoe dicht we als mens nog bij de natuur staan. Voor Sigfúsdóttir staat de eenvoudige, haast primitieve levensstijl waarin ze opgroeide, in schril contrast met het gebrek aan respect voor natuur en leefmilieu. THE LOVER opent de ruimte voor verschillende structuren, ritmes en energieën die ontstaan en elkaars verloop beïnvloeden.
concept, choreografie en dans
Bára Sigfúsdóttir
concept en fotografie
Noémie Goudal
scenografie
Noémie Goudal in samenwerking met 88888
muziek en sounddesign
Borko
dramaturgie
Sara Vanderieck
kostuum
Andrea Kränzlin
lichtontwerp
Kris Van Oudenhove
techniek
Kris Van Oudenhove en/of Marlies Jacques
productie
Curtain Call Productions
coproductie
Workspace Brussels
C-TAKT
Vooruit
co-subsidie
Creative Europe Program of the European Union
met steun van
wpZimmer
Dansens Hus Stockholm
de Warande
CC De Werf
CAMPO
Pianofabriek
Bora Bora Aarhus
met financiële steun van
Vlaamse Gemeenschap
Vlaamse Gemeenschapscommissie
Franse Ambassade in België (SCAC)
“De IJslandse danseres Bára Sigfúsdóttir maakte met THE LOVER een betoverende choreografie die begint met het trillen van een arm, zelden iets fascinerender gezien dan dit simpele bewegen van menselijke spieren. Je kijkt je ogen uit naar dit betoverende mens-dier.” - De Morgen