ticketprijzen: Femke Gyselinck + Steven Michel (double bill) € 20/18/10/4
-----
Change of Plans
Femke Gyselinck concept | Zanne Boon, Femke Gyselinck, Hendrik Lasure, Oskar Stalpaert, Aida Vanheerentals uitvoering | muziek Hendrik Lasure (compositie, piano, keys), Adia Vanheerentals (compositie, sax) | Aslı Çiçek scenografie | Wannes Gyselinck dramaturgie | Nel Maertens & Veronika Vimpelova kostuums | Elke Verachtert lichtontwerp | Milan Van Doren geluid | productie Platform K, GRIP | co-productie VIERNULVIER (Gent, BE), kunstencentrum nona (Mechelen, BE), KAAP (Brugge/Oostende, BE), STUK (Leuven, BE), Perpodium | residenties CAMPO, VIERNULVIER, KWP Kunstenwerkplaats | stage Lien Agten | met de steun van de Vlaamse Overheid, Tax Shelter Maatregel van de Belgische Federale Overheid, Cronos Invest, de Nationale Loterij
-----
DATADREAM
Steven Michel concept en uitvoering | Raphaëlle Latini en Mathieu Bonnafous geluids- en muziekontwerp | Laetitia Bica video-ontwerp | Jan Fedinger lichtontwerp | Valérie Hellebaut kostuumontwerp | Lynda Rahal assistentie dramaturgie | Théo Mercier artistiek advies | Jan Martens outside eye | Laetitia Bica en Steven Michel video bronmateriaal | Jan Fedinger en Laetitia Bica video editing | GRIP productie | A propic / Line Rousseau en Marion Gauvent internationale spreiding | Montévidéo (FR), WorkSpaceBrussels (BE), Le Gymnase CDCN Roubaix Hauts-de-France (FR), wpZimmer (Antwerpen, BE) en CAMPO (BE) residenties | CND Centre national de la danse (FR), C-TAKT (BE), Le Gymnase CDCN Roubaix Hauts-de-France (FR), wpZimmer (BE), CAMPO (BE) en Perpodium (BE) coproductie | met de steun van de Vlaamse Overheid, de stad Antwerpen, de taxshelter van de Belgische Federale Overheid en Cronos Invest
Femke Gyselinck/GRIP & Platform-K: Change of Plans
Choreograaf Femke Gyselinck bewandelt samen met Zanne Boon en Oskar Stalpaert, twee dansers van het inclusieve dansgezelschap Platform-K, het hobbelige spanningsveld tussen choreografie als een reeks van afspraken (of plannen) en hoe die plannen dan tot leven komen. Ze merken dat hun plannen meteen in de war worden gestuurd zodra je samen danst op een podium met een onregelmatige vorm en grillige hoogteverschillen.
De titel van de voorstelling verwijst naar een strofe uit My Future, een nummer van Billie Eilish waarin ze terugkijkt op het verleden en hoopvol vooruitkijkt naar de toekomst. Femke Gyselinck nodigde niet Billie Eilish uit, maar muzikanten Hendrik Lasure (piano, keyboard) en Adia Vanheerentals (sax). Zij schreven een originele soundtrack voor de voorstelling en voeren die live uit. Een duet tussen piano en sax, maar ook tussen dans en muziek.
De vijf performers zoeken samen speelse antwoorden op de vraag die de titel oproept. Hoe verander je een dansplan? In Change of Plans ervaar je hoe spannend het is om te kijken naar dansers die hun plannen de hele tijd moeten bijsturen en op elkaar afstemmen. Geen sabotage, wel een uitnodiging tussen drie dansers die elk op hun manier al heel anders omgaan met het gegeven choreografie.
ticketprijzen: Femke Gyselinck + Steven Michel (double bill) € 20/18/10/4
-----
Change of Plans
Femke Gyselinck concept | Zanne Boon, Femke Gyselinck, Hendrik Lasure, Oskar Stalpaert, Aida Vanheerentals uitvoering | muziek Hendrik Lasure (compositie, piano, keys), Adia Vanheerentals (compositie, sax) | Aslı Çiçek scenografie | Wannes Gyselinck dramaturgie | Nel Maertens & Veronika Vimpelova kostuums | Elke Verachtert lichtontwerp | Milan Van Doren geluid | productie Platform K, GRIP | co-productie VIERNULVIER (Gent, BE), kunstencentrum nona (Mechelen, BE), KAAP (Brugge/Oostende, BE), STUK (Leuven, BE), Perpodium | residenties CAMPO, VIERNULVIER, KWP Kunstenwerkplaats | stage Lien Agten | met de steun van de Vlaamse Overheid, Tax Shelter Maatregel van de Belgische Federale Overheid, Cronos Invest, de Nationale Loterij
-----
DATADREAM
Steven Michel concept en uitvoering | Raphaëlle Latini en Mathieu Bonnafous geluids- en muziekontwerp | Laetitia Bica video-ontwerp | Jan Fedinger lichtontwerp | Valérie Hellebaut kostuumontwerp | Lynda Rahal assistentie dramaturgie | Théo Mercier artistiek advies | Jan Martens outside eye | Laetitia Bica en Steven Michel video bronmateriaal | Jan Fedinger en Laetitia Bica video editing | GRIP productie | A propic / Line Rousseau en Marion Gauvent internationale spreiding | Montévidéo (FR), WorkSpaceBrussels (BE), Le Gymnase CDCN Roubaix Hauts-de-France (FR), wpZimmer (Antwerpen, BE) en CAMPO (BE) residenties | CND Centre national de la danse (FR), C-TAKT (BE), Le Gymnase CDCN Roubaix Hauts-de-France (FR), wpZimmer (BE), CAMPO (BE) en Perpodium (BE) coproductie | met de steun van de Vlaamse Overheid, de stad Antwerpen, de taxshelter van de Belgische Federale Overheid en Cronos Invest
Steven Michel/GRIP: DATADREAM
Steven Michel werkte als performer al samen met een resem choreografen, theater- en filmregisseurs, waaronder David Zambrano, Falk Richter, Lukas Dhont, Daniel Linehan en Maud le Pladec. De voorbije jaren jaar was hij ook regelmatig te gast in nona met onder meer werk van Jan Martens (o.a. SWEAT BABY SWEAT, VICTOR, THE DOG DAYS ARE OVER, THE COMMON PEOPLE, RULE OF THREE)
DATADREAM is zijn nieuwe solo waarin hij onderzoekt hoe technologie het lichaam en de psyche beïnvloedt in relatie tot de werkelijkheid, spiritualiteit en “andersheid”.
Hij nodigt ons uit op een persoonlijke, fysieke en spirituele reis, een “cyberdelische” ervaring binnen een multimediale omgeving die in real time interageert met zijn lichaam. Voor onze ogen krijgt een techno-archaïsche omgeving langzaam vorm, en komen we tot het besef dat de mens altijd al een reiziger is geweest – die via de geest en het collectief onbewuste toegang heeft tot parallelle werelden en daarmee zijn eigen werkelijkheid creëert. Kan men, in een tijd die steeds meer digitale abonnementen, registratie en tracking vereist, nog afstand nemen en opnieuw het plezier en het gevaar hervinden dat gepaard gaat met het exploreren van virtuele, imaginaire en onzichtbare werelden?
Met DATADREAM zet Steven zijn weg als maker met een liefde voor interdisciplinaire samenwerkingen voort en nodigt hij kunstenaars uit die werken met licht, geluid en video – om deel uit te maken van deze gedeelde, meeslepende ervaring.