Maja Westerveld
DE DAMESCLUB
Op een onbewoond eiland komen drie, al wat rijpere dames, heimelijk samen. Met een tomeloze ambitie en dito levenslust smeden ze een plan om de wereld eens grondig op te ruimen. Om ons, de mens, te verlossen van alle ruis die het leven zo onduidelijk maakt. Ze hebben aan alles gedacht: een flipover, gekleurde stiftjes, post-its. Een mooie fles wijn, om het gezellig te houden, een Frans kaasje en zelfs aan een opener. En terwijl ze binnen vlijtig de Exodus voorbereiden, brokkelt buiten, sneller dan gepland, de wereld af.
Het gaat goed met de wereld
Ik voel dat
laatst hoorde ik in een podcast
een gesprek met een autoriteit op het gebied van Kennis
Hij dacht dat Hamlet de schrijver is van Shakespeare en Wagner een Duitse autofabrikant
Maar toch, het komt goed met de wereld
Ik voel dat
Na Drek en Herrie is De Damesclub een nieuwe voorstelling die gaat over mensen die zich proberen te handhaven in een wereld die met plakband aan elkaar hangt en met de dag gammeler wordt. Maar dat wil niet zeggen dat je moet stoppen met plakken. Integendeel.
“Wilma: Is er nog water?
Edda: Nee, dat is op
Wilma: Op?
Edda: Er is taart. Suikervrij, zelfgemaakt
Wilma: Ik wil water
Gerda: Ik heb nog bubbels in de auto liggen
Wilma: Ik ben een mens, ik heb water nodig!
Gerda: Ik ga water halen
Edda: Waar?
Gerda: In de supermarkt
Edda: Dat overleef jij niet
Gerda: Jawel, want ik heb een heel scherpe punt aan de gordijnroede geslepen
tekst en regie: Maja Westerveld • spel: Anne Fé de Boer, Tine Van den Wyngaert en Kirsten Pieters • scenografie: Sven van Kuijk, Stef Lernous • techniek: Seppe Janssens • productie: Abattoir Fermé / kunstencentrum nona