Overslaan en naar de inhoud gaan
  • nl
  • en

Top menu

  • 0

Main navigation

  • Home
  • programma
  • dans
  • muziek
  • theater
  • contour
  • nona
  • blog
  • nl
  • en

Top menu

  • 0
Word vrijwilliger
Ontvang de nieuwsbrief!

FAQ livestreamings

Je kocht een ticket om een event via livestream te bekijken. Omdat er soms al eens iets misloopt, hebben we hieronder een lijstje met vaak gestelde vragen opgesomd.

Kan ik de aankoop van mijn ticket nog annuleren?

Net zoals bij de aankoop van een fysiek evenement bij nona is het niet mogelijk om je ticket na aankoop nog te annuleren.

Wanneer begint de livestream precies?

De livestream vangt een half uur voor het eigenlijke event aan. Je vindt dit startuur in de e-mail die je van ons ontving na aankoop van je ticket. Staat er bijvoorbeeld 19:30, dan betekent dit dat de “player” vanaf 19:30 live gaat en het eigenlijke evenement om 20:00 zal beginnen.

Welke login en paswoord moet ik gebruiken?

Je hebt noch een login, noch een paswoord nodig. Na aankoop van je ticket ontvang je via mail een unieke URL. Je hoeft daarop alleen te klikken en je komt op de juiste pagina terecht. Opgelet: het aantal keren dat je de link kan gebruiken, is beperkt tot het aantal dat op de pagina van de livestream zal aangegeven worden. Dit doen we vanzelfsprekend om misbruik te vermijden. Mocht je toch per ongeluk het maximum aantal logins hebben overschreden, contacteer dan onze helpdesk. De “player” waarop het evenement te zien zal zijn, zal overigens pas live gaan vanaf een half uur voor aanvang van het eigenlijke evenement. Maak je dus geen zorgen als je daarvoor nog niets te zien krijgt.

Ik bestelde een ticket maar ontving geen bevestigingsmail. Kan dat?

Als je de online bestelling succesvol afrondde, dan heb je automatisch een e-mail van ons ontvangen. Zoek in je spamfolder naar een mail van info@nona.be met als onderwerp 'Jouw reservatie'. Nog niet gevonden? Misschien gaf je een foutief e-mailadres op? Stuur alleszins een mailtje naar info@nona.be en je krijgt de mail nogmaals toegestuurd.

Ik zal misschien toch niet op tijd kunnen beginnen te kijken. Wat nu?

Geen zorg: een reguliere livestream zullen we tot 48 uur na aanvang van de stream in loop zetten zodat je aan het begin van elk uur opnieuw kunt inpikken om een voorstelling of concert te zien. Kocht je een festivalpas, dan heb je zelfs een week lang toegang. Opgelet: het aantal keren dat je de link kan gebruiken, is beperkt tot 5. Dit vanzelfsprekend om misbruik te vermijden. Mocht je toch per ongeluk het maximum van 5 logins hebben overschreden, contacteer dan onze helpdesk.

Het beeld (en/of) geluid van de livestream komt niet goed binnen. Wat moet ik doen?

Kunstencentrum nona werkt samen met geroutineerde professionals om een zeer kwalitatieve captatie en streaming mogelijk te maken. Wij beschikken ook over een krachtige breedbandverbinding die een goede upload van de stream garandeert. Zonder een e-mailbericht van onze kant (check even je mailbox), mag je ervan uitgaan dat het probleem zich bij jou thuis situeert.

Vaak zien we een probleem bij toestellen die zich te ver bevinden van de router waar het internetsignaal binnenkomt. Ga dus zeker voldoende dicht met je computer, tablet of smartphone bij de router zitten. Bij voorkeur sluit je je computer rechtstreeks met een ethernetkabel aan op je router. Dan ben je er 100% zeker van dat er geen storing op het WIFI-signaal zit.

Ik kan vanop mijn computer, smartphone of tablet niet Chromecasten naar mijn televisie. Wat moet ik doen?

Helaas gaat deze vraag onze verantwoordelijkheid te boven. Wel enkele tips:

  • Gebruik een laptop of pc. IPhones en iPads hebben vaak geen directe mogelijkheid om te communiceren met een chromecast.
  • Gebruik bij voorkeur Google Chrome als browser. Gebruik een up-to-date versie (download hier).
  • Start de livestream op in je browser.
  • Klik bovenaan rechts op 'het icoontje met 3 puntjes' en kies dan 'Casten' in de menu.
  • Je kan nu het tabblad met de livestream casten naar jouw apparaat.

Niet alle combinaties van apparaten (gsm/computer/toestellen voor streaming zoals een chromecast) slagen er in het beeld op jouw televisie te tonen. Je kan dus best al even op voorhand kijken of je de browser kan laten verschijnen op je tv. Mogelijk vind je ook een antwoord op de supportpagina van Google.

Ik kan vanop mijn computer, smartphone of tablet niet streamen naar mijn Apple TV. Wat moet ik doen?

Helaas gaat deze vraag onze verantwoordelijkheid te boven. Mogelijk vind je wel een antwoord op de supportpagina van Apple.

Zal er publiek aanwezig zijn in de zaal?

Er zal geen extern publiek aanwezig zijn. Om de organisatie strak en veilig te laten verlopen – we leven de hygiënemaatregelen strikt na – zijn naast de artiesten enkel de technici en medewerkers van nona aanwezig. Alle protocollen zullen worden gerespecteerd.

Contact

Vond je toch geen antwoord op je vraag? Contacteer onze helpdesk dan op een van de volgende manieren:

  • Via mail
  • Via telefoon: +32 (0)15 20 37 80
  • Via de chat van onze Facebookpagina
Word vrijwilliger
Ontvang de nieuwsbrief!

kunstencentrum nona
Begijnenstraat 19 (oude zaal)
Begijnenstraat 21 (kantoren)
Begijnenstraat 27 (gouden zaal)
2800 Mechelen

>>> Volg ons op     


schrijf je in op de nieuwsbrief

Subscribe

Footer

  • festivals
    • BRAND! 2021
    • broek 2019
    • BUITENKANT VOET
    • contour 9
    • lunaliaxs 2020
  • partners
    • de goudzoekers
    • in utero
    • lunar
  • tickets
    • tarieven
    • abonona
    • nonakado
  • contact & team
    • bereikbaarheid
    • zaalhuur
    • technisch
    • pers
disclaimer / privacy
Volta logo